make a smile your signature accessory



Malam tadi, ketika minum kopi, saya merasa sedikit pahit...
Namun tetap juga la saya minum.. 

Dan pada ketika air kopi tinggal suku, baru la saya perasan, 
saya lupa kacau kopi dan susunya.. :p

Apabila saya kacau, kopi yang tinggal suku itu, terasa sangat manis pula.. Terlalu manis sehingga tidak mampu saya telan..

Agaknya itu la resam hidup.. 
Ada kalanya kita lupa, yang 'manis' itu ada di dasar.. Perlu dicari.. Dan kiranya kita malas mencari, maka hanya pahit la yang dapat kita nikmati.. 

Ada waktunya juga, pada ketika teringat berkenaan 'manis' itu, segalanya sudah terlewat..

Mujur la, Allah sudah membantu 'membancuh' hidup kita antara yang pahit dan manis.. Kerana hidup pasti kurang maknanya kiranya hanya berkenaan yang pahit-pahit saja.. Atau yang manis-manis saja..

Makanya, hidup la dengan senyuman, 
nikmatilah setiap yang mendatang untuk diri kita,
samada manis atau pahit, ia tetap memberikan kita ruang untuk terus tersenyum sepanjang hidup

Ucap la syukur Alhamdulillah untuk satu lagi peluang kita menghirup udara di bumi Allah swt ini..

Salam pagi sabtu yg penuh berkat mudah2an..
Salam perjuangan..
Salam kasih sayang













 NOTA TANGAN: make a smile ur signature accessory




No comments:

Post a Comment